Alla inlägg under januari 2011

Av Karnevi - 19 januari 2011 00:15

Japp!!

Eller dajm om man tycker bättre om det, nu är säsongen igång. Hade idag årets första U-ledarmöte på Vallen vilket innebär starten på den nya  fotbollssäsongen 2011. Först en liten tillbaka blick.


Jag föddes på BB i ........


Skojasade lite bara! 

Fått lite kritik över att vi inte har haft denna bloggen igång på ett tag, men där måste jag säga som Kent Andersson i Göta Kanal : Jag har inte tiiid!!

Nu har jag tagit mig den tiden för att få Er att förlora ett par minuter av Era liv genom att läsa detta. 

Vad det gäller Anders fortsatta öden så ligger den skriften hos SCL ( svenska Censur Lagen) så där ber vi att få återkomma. Nu åter till ämnet. ¨


Vi har efter senaste inlägget kunnat konstatera att varken Dam/Herr nådde hela vägen fram i respektive serie men det är bara att ta nya tag inför kommande säsong.

Här kommer en kortis, om  man läser snabbt!!


Trollhättans BoIS har ju haft sin 34:e Mellandags Cup och detta kan vi konstatera med ett enda ord. "Det blev en jätte succé"! Ett ord? Vi hade inför år 2010 utökat antalet lag till 16 samt gett 3 av 4 lag chansen att ta sig vidare i cupen genom kvalspel. Fotbolls standarden var varierande utom ett  lag som stack ut. Då talar jag om FCT som enligt mitt tycke gjorde sin klart bästa M-Cup sedan föreningen föddes. Sista matcherna i var grupp var mycket spännande om vilket lag som skulle gå direkt till kvartsfinal kontra de som måste kvala eller helt enkelt åkte ur. Hur det gick har Ni säker läst redan.

Även våra övriga turneringar höll hög klass och visade upp mycket fin fotboll. Dessa cuper är skall vi försöka utöka inför kommande år. Måste bara säga en sak som vi känner oss stolta över. Två, jag nämner inte namnen , anställda inom Västergötlands FF konstaterade under trettondagscupen för herrar att: Jag citerar " Detta är den bästa fotbollen vi sett inomhus, både vad det gäller kvalitet som publikt". Slut citat. Sedan fick de 500:- och stack  . Kort sagt! Kanoncuper med hög kvalitet och mycket teknik och kompetens!!


Jag vill med detta tacka ALLA lag som deltagit och verkligen gjort sitt bästa inför vår fotbolls publik!! TBoIS förstår vikten av denna Cup när man hör och ser spelarnas ansikten innan och efter de lämnar spelplanen. Denna tradition kommer att leva vidare i många år till och målet är att vi skall bli än bättre på arrangemanget.


Jag kommer med mer info kring mötet och framför allt en liten överraskning! Kan gälla ett symposium? En födelsedag? En eller bara en insikt i hur det är att vara boxare? Vem vet. 


Till slut en goding:

- Varför har min Herre hatt?

- Jag har inget hår!!

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards