Alla inlägg under september 2009

Av Karnevi - 28 september 2009 20:04

  Båge 1, "JF Rey"

  Båge 2 "Emporio Armani"

 Båge 3, "Lyle & Scott" Båge 4, "Ray Ban"


Var nere hos optikern idag för den vanliga halvårskontrollen och nya linser investerades.

Funderade på hur länge jag haft mina glasögon nu och insåg att dom har nog passerat bäst före datumet för x antal årsen.....

Slängde ett öga på ena väggen och försökte fästa blicken på något som jag kunde tänka mig att bära. Men shit va många olika bågar det fanns.

Men efter 30 minuters väljande med hjälp av expedit så kunde jag tillslut packa ner 4 bågar hem över natten.


Så nu ber jag just DIG om hjälp, vilka bågar ska jag ta???

Gå gärna in och rösta/

Nu fortsätter Idol

Av Karnevi - 25 september 2009 16:41

……Det komma ett gäng klädda ut i rött Å de e Tbis…. Kanske denna är lite snodd från Gnaget? Jag vet inte. Jag tror till och med att de har snott den från Roger Whittaker och den berömda ”The Last Farewell” där fick Ni lite fakta som Ni inte trodde jag kunde!!!


Sant som det är sagt, mörkret sänker sig verkligen över Torsbovallen……….


 Alla 7-manna matcher är slut, Dam och F17 är slut, A-laget har sin sista hemmamatch på söndag mot TFK klockan 13.00 och jag rekommenderar ALLA att komma upp till Vallen och visa uppskattning för vårt unga lag. Jag återkommer lite senare i detta ärende. Vidare så spelar P96 på lördag liksom P16. P95/96 spelar under söndagen efter A-laget. De har även en match mot Skepplanda som kommer att spelas den 6:e okt.  J-laget spelar sin sista match under lördagen borta mot Mariestad. F 14 har en uppskjuten match mot Hjärtums IS och jag kan tala om att där handlar det om serieseger ifall de vinner.


…..och det innebär att det har blivit dags att snart packa ihop alla mål och stänga ned inför vintern. Satt på klipparen idag och undrade hur många gånger till vi behöver klippa gräset innan vintern. Det är med lite vemod man konstaterar att säsongen är slut. Alla underbara kvällar man har haft här uppe under året ihop med ledare och spelare. Detta har gjort att allt arbete man lagt ner under säsongen får en mening!!

Se alla lyckliga knattespelare som kommer från match och man ställer frågan:

- Hur gick det?

- Vet inte fråga han, så pekar de rakt ut i luften.

Detta visar att resultatet inte är det viktigaste för våra barn och ungdomar, utan bara känslan att få vara med i ett ”gäng” är större!!


Har visserligen sett barn vara ledsna när de förlorar men bara de får komma in i omklädningsrummet och framför allt duschen så kan jag garantera att de är lyckligast i världen för tillfället. Detta är vad vi i BoIS vill med våra barn och ungdomar, de skall ha roligt och givetvis ”Har man roligt så utvecklas man”, eller?


Sista hemmamatchen för vårt A-lag stundar på söndag. Vårt unga lag har gjort en säsong man kan förvänta sig av ett så orutinerat lag. Med hjälp av sådana spelare som Bergen, Martin och Erik har de kommit in på ett bra sätt. Det är med glädje jag kan se att startelvan består av 8 spelare födda -91 och senare!! Detta kan bli riktigt bra vad det lider MEN då måste såväl spelare, ledare och förening vara med på vad det krävs. Jag säger ”Forza BoIS”!!


Jag rekommenderar alla som tycker om fotboll att ta en heldag på söndag!! Börja med att koma till Vallen klockan 13.00 och se när vårt ”Nya TBoIS” kör över TFK, jag är övertygad att så sker. Efter det och ett par goa kôrvar med brö och ett par kaffe så styr man kosan ner till Edsborg. Där väntar den viktiga matchen för FCT mot vår käre Lars Wetbergs GIF Sundsvall, kan tala om att det är fri entré för alla.


Kônstigt Lars att just den här matchen är gratis!!! Hade nog inte kommit några fler än just du, Sippan och Blixten i andra fall!!


Jag kommer att återkomma med en kort eller lång redovisning av året som gått på Vallen under oktober månad!!


Nu till ”Hemliga klubbens” stryktips lördagen den 26 september. Kan bara säga att jag tycker det är synd att inte Lars hann med att betala in sin andel, men Käre Lars här har du raden så att du kan se vad du gick miste om!! Har gjort ett system med 12 rätts garanti vilket innebär att får vi 13 så har vi minst en tolva!!


X2,  1X2, 12, 1, 2, 1, 2, 1X2, X2, 1X, 1X, 1X, X2


Jag ringer i hemlighet under morgondagen gällande V75


Jag vill till slut tacka alla som orkat läsa det här och avsluta med ett stort:

Bauuuuuu!!!!!!

Av Karnevi - 17 september 2009 20:31

Återigen är dagen slut för min del, Lars sitter fortfarande kvar i ett möte uppe på Vallen. Det är Mellandags gruppen som har träff. Läste i gästboken att ”007” skulle komma med en liten dräpare idag. ”Farmen Qristina” verkar vara på g!! Vilken succé! Nu är det dock bara rykten så jag ber att få ha mina reservationer i denna fråga.

Klart är dock att Kjell är tillbaka efter en tuff hård vecka i Tibro med omnejd. Totalt utarbetad somnade han igår framför TV:n väntandes på att hans kära Liverpool skulle göra entré i CL. Även 007 verkade avslappnad när han dök vid 18.15 tiden, lite sen men även han kommer att ha dyr telefon räkningar att ta hand om under kommande kvartals period.  


Som vanligt var det en härlig dag på Vallen! P00 tränade P99 mötte VIF på Ollevi, på C-plan var P16 fullt igång med sin träning och på A respektive B-plan så hade A-laget en fantastisk träning. Full fart och många glada miner vilket inte bara kännetecknar A-laget i dagsläget utan det verkar som om ALLA trivs på Vallen för tillfället. Planerna verkar ha klarat sig bra under det myckna regnandet vilket gör att det i dagsläget ser mycket bra ut för fortsatt träning.


Lars var dock lite nedstämd nu på kvällskvisten. Inte nog med att han missat Jerry Springer och Idol, skulle han även missa Lyxfällan och reprisen från Big Brother också? I sådana fall kan jag bara meddela att det inte blir en rolig dag på jobbet under morgondagen!


Till slut vill jag bara hälsa alla fotbollsälskare att världen inte kommer att se mycket annorlunda ut än vad det gjort under alla år! Blåvitt vinner SM guld, Sverige går till VM tack vare att Lars iförd Danmarks landslagströja springer in på plan i slutminuten. PL vinner United liksom CL! Hur svårt kan det va? Baauuuu!!!

Av Karnevi - 16 september 2009 22:37

En lång arbetsdag börjar närma sig sitt slut. Det har som sagt vart en mycket behaglig dag och som alla vet är att när man har roligt så går tiden fort!!


Det har vart många nyfikna fans som har ringt ner oss på kansliet i veckan. Tydligen så har vissa rykten läckt ut att våran största talangscout (Bobbo) har sänt iväg sin högra hand, Kjell F ifrån fotbollssektionen till Tibro för att se över marknaden....


Och för att vi ska få lite mindre telefonsamtal till kansliet så släpper vi nu detta pressmedelande:


"Kjell F befinner sig förtillfället på ett hotell i utkanten av Igelstorp. Han har haft en tuff vecka med 4 matcher att scouta. Allt ifrån Skövde AIK i div.1 ner till Värings GIF i div.5

Matcherna har varit målrika och resultatet något oväntat o Kjell ber oss hälsa till resten av fotbollssektionen att han har bandat in alla matcher och ett intensivt jobb väntar när han kommer hem...."


Undertecknad har försökt att nå Bobbo under kvällen för att delge han pressmedelandet, men utan framgång. Har på omvägar fått reda på att han sitter i telefonmöten med olika agenter och inte kommer vara kontaktbar förän lunchtid imorgon.


Som ni har förstått så finns det alltid någon/några som är heta att gå ut i media för att sprida falska transfer rykten i dessa tider. För att undvika dessa problem så försöker vi hitta lite olika "kodnamn" på vägen. "Jerry Springer" är alltså inte han på tv 400 utan snarare en vass anfallare i något blåvitt lag som har öst in mål under ået och är lite bekant med våran stad!!


Kvällen sista rapport med Karnevi gav 0-0 mellan Barca-Inter och Zlatan mållös....

Imorgon ska vi ha ett lunchmöte med Bobbo för att gå igenom den matchen i efterhand. Jag befarar at han är sugen på att få över en eller möjligtvis två spelare ifrån vardera lagen....


Så nu bönar och ber alla BOISare för att Eje ska öppna plånboken rejält.....


Ps. Missa inte reprisen av Big Brother på tv 400 nu;)

Av Karnevi - 16 september 2009 20:15

Det börjar att lugnat ner sig lite nu på Vallen vad det gäller matcher iaf. I takt med det har också vädret kommit. Strålande solsken och bara glada miner på BoIS. Kommer hem efter en ganska behaglig dag på jobbet efter att hunnit med att prata med 3 ledare om hur de känner sig samt att se våra -95:or vinna med 1-0 mot VIF. Jag lovar de kunde blitt mer!!


Kommer hem och sätter mig vid telefonen för att ringa till Lars!

Lars har Canal+ och jag har Viasat för att vi skall ha koll på allt som händer inom fotbollsvärlden. Detta är viktigt då transfer fönstret öppnas igen för oss i November och för de lite bättre lagen i Januari. Vi gör allt för att hålla ”Bobbo” ajour om vad som händer inom fotbollen. Vi är dock lite oroliga över att ”Bobbo” lämnar sitt uppdrag inom COOR och BoIS för att satsa heltid på agent yrket. Har hört på omvägar att han kallas för ”007” inom fotbolls Sverige ”Licens to buy and sell”.


Tillbaka till orsaken för denna artikel. Ringer alltså Lars för att höra om Jakob spelar i blåvitts cupmatch mot HIF idag, en match som sänds på Canal+.

- Tjenare Lars!!, det är Tobbe.

Mycket tyst och aningen nervöst hör jag Lars svara:

- Hej.

- Va gör du? Undrar jag, spelar Jakob idag eller?

- Nja, jag tittar på Jerry springer och det är spännande nu!

Jag undrar för mig själv och går igenom alla löpare som var med i Golden League och VM men hittar inte någon löpare som heter Jerry. Efter att googlat ett tag finner jag en man med namnet Jerry Ahrlin från Vålådalen. Det enda jag fick fram var att han sysslar med skidåkning men saknar friidrotten, drama och slagsmål. Ytterligare träffar var ”Tom & Jerry” men det tror jag knappas han sitter och tittar på. Jag frågar vidare:

- Skall du bevaka CL på något vis? Jag kommer att titta på Inter-Barcelona först följt av Liverpool – Depremerade eller vad de heter.

- Nja, svarar Lars återigen lågmält men samtidigt väldigt frånvarande. Jag skall se på idol!

Sedan blir det tyst i luren och jag anar att det händer något med Ahrlin i TV-rutan.

- Vi ses imorgon, säger han plötsligt kort och gott!

Idol tänker jag! Aha han kommer att följa Inter – Barcelona på nätet så det kanske är bäst att jag kollar på någon av de andra matcherna typ:

Standard de Liege – Arsenal, Olympiakos – Az Alkmaar, Sevilla – Urziceni, Stuttgart – Glasgow Rangers, Kiev – Kazan eller Lyon – Fiorentina.

Som sagt det känns skönt att vi kan dammsuga marknaden på TV hemifrån för det hade kostat en del att åka runt och se alla dessa toppspelare. Skönt också att Lars visar ett sådant intresse trots att mitt United krossade Tottenham i helgen.


Undrar fortfarande vem den här Jerry är som springer?? Kanske menar han Johnny? Då är det enklare, eller hur!!

Av Karnevi - 5 september 2009 13:23

Går runt på Vallen, på mina domäner! ser att det börjar å bli lite blött runt om våra fotbollsplaner. Våra unga, gamla spelare samt tränare är frusterade över att just VI inte får spela/träna på gräs. Vad har man för verklighetsbild om man inte kan som jag konstatera att det GÅR inte att spela på våra ytor.

Fick en fråga från en utomordentlig kompitent tränare sm sa: Jag vet att det har öst ner med regn men skulle inte bara våra killar få träna!

-Givetvis, sa jag. Det är klart att just ditt lag skall få träna och vi struntar i de övriga 15 lagen vi har i klubben.

Till svar fick jag: Tror vi ställer in.

Lars då, undrar Ni?

Lars har inte riktigt kunnat släppa sin resa till Ullared utan tycker att vi ALLA inom BoIS skall förlägga våra träningsläger där. Han har lite Connections där som han säger:

- Jag kan ordna allt!! Jag har ett Ullareds kort.

Det får stå för Lasse men här kommer miljonraden från "Proffesorn":

Avd I  1

Avd II 1

Avd III 8

Avd IV 1-2-3-5-6-7

Avd V 1-2-3-9-10-13

Avd VI 1-3-5-6-11

AVD VII 3

DD:

AVD I 11

AVD !!: 1-2-3-4-7-10-12


Go tur!!

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards