Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Landslaget Fotbollsskola

Av Karnevi - 20 juni 2013 21:30

Jaha, 

då var det över för denna gången. Landslaget Fotboll Skola har pågått på vallen i dagarna fyra. Det var ca 80 barn och 10 ledare kring dessa under dagarna. Vad har de gjort. Ja, de har lekt, fotograferats, fått prata med Svenska Kyrkan gällande rättvise märkta produkter och varför de är de. Sedan har det ju givetvis varit massor av fotboll. Den äldre gruppen har fått ett rejält träningspass med allt vad det innebär på förmiddagen medans de yngre grupperna har ägnat sig åt vän med bollen övningar. 

Jag kan inte påminna mig om att vi haft en sådan här bra ledarstab under de år jag varit med i TBoIS utan följande ledare skötte detta utmärkt:

Rasmus Larsson, Alexandra Johansson, Hampus Thornvall, Anna -Sara Björk, Carl Lext, Agnes Karlsson, Marcus Eliasson-Sjöstedt och Lukas Fogsgaard-Hadén samt Peter och jag.

Återigen är det sista dagen torsdag som är den stora D day. Vi blandar alla årskullar huller om buller och kör matcher, inte bara det utan det bjuds ju på den ack så populära Torsboburgaren! Bara för att ta ett exempel så var det en kille som inte tyckte fotboll var det bästa som fanns i världen under måndag-onsdag men på torsdagen kom han laddad och då menar jag laddad. Under torsdags eftermiddag så äger vattenkriget rum. Han hade med sig två plastkassar med vapen samt en dykar dräkt, dvs ett regnställ där inte ens den minsta droppe kunde slippra in! Då var han lycklig.

Att se ledare och barn komma så nära inpå varandra är mjukglass för mig. Det visar vilken klubbkänsla det finns för TBoIS oavsett om man spelar kvar i klubben eller inte (Calle).


Jag ber att få tacka för denna vecka och hoppas verkligen att Ni alla kommer tillbaka nästa år då vi skall spetsa till det ytterligare!


" Hur mycket är en miljon i kärlek" Kille 8 år fotbollsskolan


//

Tobbe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karnevi - 8 augusti 2013 16:18

Ännu en ny morgon med doft av diesel och svett vaknade jag och Ollie upp till. Innan vi lade oss igår kväll såg vi till att allt var packat men ändå bad jag Ollie göra en översyn innan vi gick upp till frukosten.  - ja, sa han. Bollarna oh mina nya...

Av Karnevi - 1 augusti 2013 19:06

Micke Rosén ja?   Efter duschen plockade jag fram paddan och googlade lite på just detta namn. Jag fick fram att han var tränare för simmare i öppet vatten bl.a så nu var den gåtan löst. Jag tänkte gå ut fråga om de letat i Nissan som låg precis ...

Av Karnevi - 31 juli 2013 17:37

Jag vaknade tidigt även denna tisdags morgonen den 2:a juli. Jag valde att ligga kvar lite i den underbara sängen och lyssna på det fridfulla ljudet av lastbilar som lastar av varor till hotellet. Trots att fönstren varit stängda hela natten doftade ...

Av Karnevi - 30 juli 2013 20:35


Så nu stod vi här den lite regntunga mådags morgonen då det uret visade 08:00 1 juli 2013.Roger Lellen backade in den ny polerade SAABen på uppfarten. Han studsade ut som en för hårt stekt köttbulle ur förarsätet. Blicken var allvarsam och ansiktet s...

Av Karnevi - 28 juni 2013 15:30

Vad är det som är på väg att hända med min kära fotboll?? Ställer mig den frågan nästan dagligen när jag ser alltmer sammanslagna lag i de olika ungdoms serierna samtidigt som barnkullarna blir större och större. Har sedan den tid som pojk och juni...

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards