Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Klassbollen 2013!

Av Karnevi - 2 juni 2013 23:00

Då var et över för denna gången!

Klassbollen 2013 blev vädermässigt en succé men jag tyckte nog att det varit mindre folk under dagarna två än brukligt. Kanske hänger det ihop med det fina vädret. Återigen gör TBoIS ett suveränt arrangemang!! Vet inte hur jag skall kunna tacka de föräldrar, spelare, ledare, ideella  och förtroende valda som ställt upp denna helg? Kan väl bara säg TACK SÅ MYCKET!!


Även denna Klassboll flöt på bra även om undertecknad var orolig inför att det skulle minska kraftig med deltagare i år tre då vi tagit bort tävlings formen för dem. Istället var det mycket lungnare just i den årskursen än brukligt. 


Det som gör mig som fotbollsälskare orolig är det få antal lag som är representerade från den södra delen av Trollhättan. Ett normalt år brukar vi ha 10-12 lag från den delen men i år är vi nere på 5-6 lag. Detta gäller inte bara för de årskurser vi har på Vallen utan detsamma gäller 2-4-6 som spelar på STiP. Vad kommer detta sig? Man har ju sina funderingar kring detta men om man tittar på fotbollen i stort så ser det nästan samma ut. Färre flicklag tyvärr. Jag tog kontakt med Patricia Daoud när jag kände att det inte var något som stämde. tyvärr var jag då alldeles för sent ute men vi har lovat varandra att se över detta till nästa år. 

Klassbollen handlar ju om att klassen skall få göra något ihop trots att det kostar 120:- och då skall Ni veta att de får erbjudanden som garanterat täcker dessa 120 kronor om de utnyttjas, och det med råge. Sedan vill jag få in mer fotbollsspelande tjejer och killar till våra föreningar runt om stan men tyvärr måste jag säga att den ökning vi sett i samband med Klassbollen nästan är lika med noll i år. 


För Er som inte bevittnat en Klassboll så hälsar jag Er välkomna nästa år föra att se år 1 och 2 när de spelar. Där är det spontant och glädjefullt även om vissa föräldrar tar det på högsta allvar så finns leken där i första hand.

Vill tacka alla som hjälpt till i årets klassboll igen samt mina kollegor Ronny (TFK) och Stefan (WIK) vilka som vanligt gjort ett jättejobb!!


Till sist funderinge/citatet!

" En spelare i motståndarlaget sköt ett så hårt skott att bollen gick i två delar. Blåsan hamnade i mål medans lädret hamnade på utsidan. vad skulle jag blåsa? Hela bollen var ju inte inne!! ( Mikael Mossberg Trollhättans Fotbolls Domar Klubb)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karnevi - 8 augusti 2013 16:18

Ännu en ny morgon med doft av diesel och svett vaknade jag och Ollie upp till. Innan vi lade oss igår kväll såg vi till att allt var packat men ändå bad jag Ollie göra en översyn innan vi gick upp till frukosten.  - ja, sa han. Bollarna oh mina nya...

Av Karnevi - 1 augusti 2013 19:06

Micke Rosén ja?   Efter duschen plockade jag fram paddan och googlade lite på just detta namn. Jag fick fram att han var tränare för simmare i öppet vatten bl.a så nu var den gåtan löst. Jag tänkte gå ut fråga om de letat i Nissan som låg precis ...

Av Karnevi - 31 juli 2013 17:37

Jag vaknade tidigt även denna tisdags morgonen den 2:a juli. Jag valde att ligga kvar lite i den underbara sängen och lyssna på det fridfulla ljudet av lastbilar som lastar av varor till hotellet. Trots att fönstren varit stängda hela natten doftade ...

Av Karnevi - 30 juli 2013 20:35


Så nu stod vi här den lite regntunga mådags morgonen då det uret visade 08:00 1 juli 2013.Roger Lellen backade in den ny polerade SAABen på uppfarten. Han studsade ut som en för hårt stekt köttbulle ur förarsätet. Blicken var allvarsam och ansiktet s...

Av Karnevi - 28 juni 2013 15:30

Vad är det som är på väg att hända med min kära fotboll?? Ställer mig den frågan nästan dagligen när jag ser alltmer sammanslagna lag i de olika ungdoms serierna samtidigt som barnkullarna blir större och större. Har sedan den tid som pojk och juni...

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards