Alla inlägg under oktober 2011

Av Karnevi - 4 oktober 2011 15:00

Ljuset i tunneln!


Det finns en chans att vi trots den mediokra säsongen och VFF:s nya seriepyramid kan klara oss kvar! Via gästboken har vi fått tips från oväntat håll om att Säven/Hol använt sig av spelare som enligt ackumulerade varningar borde varit avstängd. Efter att jag kontrollerat detta har vi lämnat in en protest mot Säven/Hol för att ha använt en spelare som skulle varit avstängd. Skulle det visa sig att vi får igenom denna protest så får vi en 3-0 seger istället för 1-3. Detta gör att vi istället för 23 poäng +7 får 26 poäng och +10. Märk väl att vi som nedflyttnings kandidat har plus i målskillnaden.


Detta skulle då betyda att vi lämnar vår plats som nästsämsta nia i division 5 serierna till  en 4:e sämsta nia. Detta skulle i stort sett betyda att TBoIS spelar fortsatt i division 5.

Vet att jag bara skriver om ur det ser ut i A-lagets serie men trots allt är det viktigt att vi bevakar det som händer. Inte minst då det kommer att skrivas olika spekulationer på gästboken.

Kommer igen.

Av Karnevi - 3 oktober 2011 06:30

Rörigt! Verkligen rörigt!!


Ingen har fattat nå´t gällande upp respektive nedflyttning av lag i div 5. Idag dock stod det ganska klart vad som gäller framöver.


Vi är i  5:e lag, utav sex, av de sämsta niorna i division 5. Hör Ni? Den näst sämsta nian av alla division 5 serier i Västergötland!! Det betyder, tror jag, att det räcker med att 2 lag inte stannar i division 3. Så är det division 6 som gäller!


Hörs!

Av Karnevi - 2 oktober 2011 20:00

Bestulen? Vad är det undrar kanske många! Idag blev Trollhättans BoIS dubbelt bestulna och det känns för djävligt!


Tänk Er att komma in efter en match man förlorat trots man varit bättre i 75 minuter och upptäcka att allt av värde man hade med sig till Edsborg är borta!! Surt?

Nej, så djävla tråkigt att vi i TBoIS som tar ett enormt ansvar för våra ungdomar i Strömslund samt alla andra föreningar som tar samma ansvar skall drabbas av detta avskum som lever på andra, FY FAN!!


Trollhättans BoIS visade i alla fall ute på plan att man kan spela fotboll. Tror det tog 25 minuter innan gästande Skepplanda BTK kom in på vår planhalva på ”riktigt”. Skall inte ge Er en matchanalys men det jag skrev om bestulen verkligen stämmer.

TBoIS killarna spelar ut gästerna och skapar massor av chanser men tyvärr får vi en frispark emot oss av domaren, pinsam. Denna slås i mål och efter det satsar vi framåt och en kontring avgör. That´s it.


Rättvist?

–Så faen heller! Vi var bäst och borde vinna men idrotten är liksom livet i sig är inte rättvist.

Hur går det nu? – Ingen aning faktiskt då vi som sagt är styrda av div 3. Glädjande var dock att IFK vann igår och går i alla fall till kval istället för att åka ur direkt.

Jag är så förbannad och besviken så jag ber om ursäkt för min skrift!

Hörs!?

Av Karnevi - 2 oktober 2011 10:00

Söndagen den 2:a oktober och tiden är inne för Herrarna!


Vi ställs idag mot Skepplanda BTK som slåss om seriesegern och jag tror vi är tvingade att ta tre poäng för att överleva i division 5. Det känns mycket bra inför matchen och jag är fullt övertygad om att killarna kommer att göra en kanonmatch idag. Skulle det räcka till seger så blir jag stolt över killarna och jag tror att vi fixar det.


Att Vänersborgs FK troligen vinner serien är inget överraskande då de har jobbat för det här under en lång tid. Som en parantes så pratade jag med Markko i VFK vid symposiumet i Skövde i mitten av januari. Han ihop med klubben hade bildat en mycket stark grupp runt A-laget och Raimo samt att deras vision var glasklar för alla. ”Vi skall vinna serien!” Denna klubb som vi har många likheter med och även samarbetar med i Billotteriet. Tror att de minst tar en poäng mot ÖSK samt att vi slår SBTK.


Sedan förra veckan så är vi klara för division 5 även nästa år men VFF håller på att göra en ny seriepyramid vilket gör att dessa streck eventuellt inte gäller. Vi riskerar alltså att åka ur trots att vi enligt strecket klarat oss, detta beror på vad som händer i division 3. Tycker det är stor skam att vi skall behöva vara beroende av vad som händer i div 3. Värre är det för våra fotbollsvänner i division 4 där strecket låg efter lag 6 i respektive serie. Det innebär alltså att 7-8-9-10-11-12 åker ur serien. Skulle det sedan visa sig att det går riktigt illa för VFF:s division 3 lag så kan även det lag som placerat sig som 6:a åka och kanske även ett lag placerat 5:a.


Tycker det inte är rätt men nu ser jag fram emot mötet med Skepplanda BTK, de är välkomna till Edsborg där vi skall visa hur bra vi faktiskt är.


Återkommer efter matchen….

Av Karnevi - 1 oktober 2011 14:00

Då var det dags för lite blogg igen! Vi kan väl inte skryta med att vi skriver var dag, nu är de väl över ett halvår sedan. Frågorna vi fått är dock lika många som varierande!

Har det hänt nå´t då?

Vad hände med Anders?

Har bingolotterna blivit dyrare?

Var uppstår vinden?

Lars resebok, var tog den vägen?

Varför är vatten genomskinligt i ett glas men ljusblått eller svart i havet?

Hur mycket väger en ton i rymden?

Hur kan fotboll engagera så många?


Ja, om jag hade svar på dessa frågor hade jag nog inte jobbat på ett kansli, inte för att jag vill negligera alla kanslisters jobb men, va då! Vissa frågor är enklare än andra men även enkla frågor kan bli svåra liksom svåra bli enkla.

Brinner ett hus upp eller ner?


Enkel fråga! Eller?  Vad svarar man sitt barn eller andras för den delen om man får denna fråga. Nu var det ju inte detta jag skulle svara på utan det är Er läsares kunskap som skulle lösa denna, titta på frågan till höger.


Nej, jag skulle ju svara på de livsavgörande frågorna Ni skickat in.

”Har det hänt nå´t?” – Jo, det har hänt massor och om jag skulle skriva om allt så fick jag sitta här hela natten och ett par dagar till.

”Vad hände med Anders?” – Antar att Ni syftar på den dramatiska hemfärden från träningen med Jeppe. Jo då, den lever men ligger hos SCN för granskning. Kommer så fort jag fått klartecken.

”Har bingolotterna blivit dyrare?” – Beror på hur man ser det? Ser man till kronans kurs så har den blivit billigare.

”Var uppstår vinden?” – Beror på vilken vind du menar, min vind kommer på tredje våningen! Nu tror jag inte du är ute efter den utan den vind som blåser. Har ingen aning, har hört att det kan räcka med att en fjäril viftar med sina vingar i Amazonas regnskogar men är tveksam.

”Vart tog Lars resebok vägen?” – Även här har SCN det avgörande beslutet. Klart är dock att han skickat in ett antal resor till oss och ber att få återkomma.

”Varför är vatten genomskinligt i ?” – Beror nog på djup, bakgrund och storlek, tror jag.

”Hur mycket väger ett ton i rymden?” – Egentligen skulle jag svara ett ton men eftersom tyngdlagen inte existerar där ute så väger det väl ingenting då!

”Hur kan fotboll engagera så många?” - Världens största sport som man kan spela överallt oavsett storlek på yta, underlag, material m.m Jag spelade boll med en tejprulle när jag var liten, inte för att jag saknade boll utan bara för att.


Skall försöka återkomma inom kort.

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards