Alla inlägg under april 2010

Av Karnevi - 3 april 2010 21:26

Efter ett tag droppade celebriteterna in!! Den ena stjärnan efter den andre vandrade in i TBoIS klubbstuga. Nu började sillsexan!!

Efter att alla fått ta del av ”Toast Karnevi” var vi nu klara för första akten i dagens oerhört spännande tävling.

Här delades de in i tre lag för att få chansen att visa hur okunniga de är, och jag löver. Det var dom!!!

Först efter 40 frågor fick vi rätt svar!! Det gällde att nämna det innehåll som finns i målarfärg. Klockrent svarade Janne Nilsson: bindemedel, lösningsmedel, pigment och tillsatser.


Nu var nivån lagd!! Det var otroligt spännande tävlingen igenom och inför heta stolen var ställningen nästan jämn bland emellan de tre lagen.


De utvalda att sitta på heta stolen var helt omdöme löst utvalda, De var Peter Olsson, Kjell Forsed och vår egen PB Eje Gustafsson. Dessa val tror jag att alla i respektive lag funderar över om det var rätt val under tävlingens gång. De hade tre livlionor, fråga laget, ring en ovän och pass. Fråga laget nyttjade alla med stor lycka, pass var inga problem men det var bara två som använde ring en ovän. I båda fallen var det ingen som svarade i telefonen!! Vilka ovänner man har!!


Nu var det dags för mat och nästa avsnitt kommer när Larsson ätit klart!!!

Av Karnevi - 3 april 2010 15:58

Redan under torsdagen började förberedelserna till årets Sillsexa. Det handlade om att koka ägg och steka prinsekörvar. Fredag morgon och upp till Vallen för att skala 10 kg pötäter. Fortsätta koka ägg ca. 50 st samt steka ytterligare 5 kg prinsekörvar men vi hade ju också 7kg köttebullar som skulle göras klart.



Efter att ha skalat och garnerat , lagt upp lax, med god hjälp av Fru Niklasson och unge Lars Westberg så kommer allas vår Kjell Forsed instormandes. Han slog ihop händerna och konstaterade:

- Vad kan jag göra?

Lars svarade lugnt:

- Du kan lägga på rom på äggen!

-Jajamän, svarade Kjell med ett leende!

Efter tio ägg och lika många SMS, från någon som ingen vet vem de kom ifrån utom Zigge!


Bryter Kjell ihop fullständigt och utropar:

- Jag har kramp i armen!!


Underbart tänkte jag som stod och gjorde 40st snittar med Craime Fraiche, Rödlök, rom och dill. Han var till stor hjälp, lika stor hjälp som han var när han satt sönder min kontorsstol. Men som sagt: Bara man har viljan så är det underbart.


Sillsexan startade 18.00 och det var en inom TBoIS som kan klockan och det var Janne Nilsson.


Jag återkommer senare med kvällen i sin helhet och jag vill bara säga!!!


- Missa inte detta!!

Det kommer även att läggas upp bilder från kvällen, en del man inte vill se och en del man absolut man inte vill se!!


// TK

Av Karnevi - 3 april 2010 13:22

Sä här har vi komponerat ihop veckans stryktips!

1x-x-x2-2-x-1x2-1x-1-1-2-1x.

Japp det var de de!


Återkommer med en längre blogg om gårdagens fantastiska sillafton!!

Av Karnevi - 1 april 2010 20:30

Att vara pappaledig är ingen dans på rosor vill jag säga. Upp tidigt och göra välling till Lillan. Sedan är det dags för påklädning och avfärd till öppna förskolan. Vilken personal man möts utav och vad mycket barn det var där. Jag fastnade vid modell lerans bord och gissa om tiden gick fort. Satt och jobbade med en elefant i naturlig storlek när en av fröknarna kom fram och sa:

- Du kanske skall låta barnen få lite lera att jobba med?

Blev lite paff över den frågan och svarade:

- Jag har ju just gjort klart snabeln så Ni kan väl inte avbryta mig nu!

- Jo, Lars! Barnen vill ju också leka med leran, svarade hon barskt.


Kan väl säga att jag blev lite grinig, tog på mig kläderna och åkte hem med kommentaren:

- Tur att man inte behöver gå här!


Kommer hem till lägenheten och tystnaden, det var ett väldigt väsen på skolan så jag hade lite ont i huvudet. Tog ett par alvedon och gick för att vila lite framför TV:n i soffan. Tyckte det var ovanligt tyst och föll snart till sömns. Plötsligt väcks jag av att dörren slås igen. Det var Maria som kom hem efter sin dag på jobbet.


- Hur har det gått, frågade hon

- Jo tack bra, men jag hann aldrig klart med min elefant!

- Sover Lillan?


Just det ja, Lillan! Det hade jag ju helt glömt bort. Det var ju därför det var så lugnt och skönt. Nu gällde det att hitta på nåt bra.


- Hon tyckte det var så roligt på dagiset så hon vägrade att åka med hem men jag lovade att komma vid den här tiden.


Snabbt ut i bilen å full fart till dagiset och där satt min lilla ängel och väntade.


- Vart tog du vägen, frågade Gunilla.

- Jag sa ju till Therese att vi provar en hel dag idag och är det något så får Ni ringa.

- Okey, Therese gick till tandläkaren och glömde väl att tala om det för oss. Kan säga att det gått jättebra i alla fall!

- Det visste jag väl, svarade jag. Man skulle inte kunna få med sig lite modell lera hem så jag blir klar med elefanten så snart som möjligt.

- Vi stänger nu, sa Gunilla

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards