Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Tiden är inne...

Av Karnevi - 2 oktober 2011 10:00

Söndagen den 2:a oktober och tiden är inne för Herrarna!


Vi ställs idag mot Skepplanda BTK som slåss om seriesegern och jag tror vi är tvingade att ta tre poäng för att överleva i division 5. Det känns mycket bra inför matchen och jag är fullt övertygad om att killarna kommer att göra en kanonmatch idag. Skulle det räcka till seger så blir jag stolt över killarna och jag tror att vi fixar det.


Att Vänersborgs FK troligen vinner serien är inget överraskande då de har jobbat för det här under en lång tid. Som en parantes så pratade jag med Markko i VFK vid symposiumet i Skövde i mitten av januari. Han ihop med klubben hade bildat en mycket stark grupp runt A-laget och Raimo samt att deras vision var glasklar för alla. ”Vi skall vinna serien!” Denna klubb som vi har många likheter med och även samarbetar med i Billotteriet. Tror att de minst tar en poäng mot ÖSK samt att vi slår SBTK.


Sedan förra veckan så är vi klara för division 5 även nästa år men VFF håller på att göra en ny seriepyramid vilket gör att dessa streck eventuellt inte gäller. Vi riskerar alltså att åka ur trots att vi enligt strecket klarat oss, detta beror på vad som händer i division 3. Tycker det är stor skam att vi skall behöva vara beroende av vad som händer i div 3. Värre är det för våra fotbollsvänner i division 4 där strecket låg efter lag 6 i respektive serie. Det innebär alltså att 7-8-9-10-11-12 åker ur serien. Skulle det sedan visa sig att det går riktigt illa för VFF:s division 3 lag så kan även det lag som placerat sig som 6:a åka och kanske även ett lag placerat 5:a.


Tycker det inte är rätt men nu ser jag fram emot mötet med Skepplanda BTK, de är välkomna till Edsborg där vi skall visa hur bra vi faktiskt är.


Återkommer efter matchen….

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karnevi - 8 augusti 2013 16:18

Ännu en ny morgon med doft av diesel och svett vaknade jag och Ollie upp till. Innan vi lade oss igår kväll såg vi till att allt var packat men ändå bad jag Ollie göra en översyn innan vi gick upp till frukosten.  - ja, sa han. Bollarna oh mina nya...

Av Karnevi - 1 augusti 2013 19:06

Micke Rosén ja?   Efter duschen plockade jag fram paddan och googlade lite på just detta namn. Jag fick fram att han var tränare för simmare i öppet vatten bl.a så nu var den gåtan löst. Jag tänkte gå ut fråga om de letat i Nissan som låg precis ...

Av Karnevi - 31 juli 2013 17:37

Jag vaknade tidigt även denna tisdags morgonen den 2:a juli. Jag valde att ligga kvar lite i den underbara sängen och lyssna på det fridfulla ljudet av lastbilar som lastar av varor till hotellet. Trots att fönstren varit stängda hela natten doftade ...

Av Karnevi - 30 juli 2013 20:35


Så nu stod vi här den lite regntunga mådags morgonen då det uret visade 08:00 1 juli 2013.Roger Lellen backade in den ny polerade SAABen på uppfarten. Han studsade ut som en för hårt stekt köttbulle ur förarsätet. Blicken var allvarsam och ansiktet s...

Av Karnevi - 28 juni 2013 15:30

Vad är det som är på väg att hända med min kära fotboll?? Ställer mig den frågan nästan dagligen när jag ser alltmer sammanslagna lag i de olika ungdoms serierna samtidigt som barnkullarna blir större och större. Har sedan den tid som pojk och juni...

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards