Alla inlägg under oktober 2008

Av Karnevi - 24 oktober 2008 12:25

11 fikat blev en succe!!

Fikabrödet gick som Piggelin o solsken=)


Bara glada miner, roliga historier och en o annan "rövare"!!

Nu är vi igång o tills nästa gång har Tobbe lovat o bjuda på pannkakastårta med glass! Vem kan missa det??

Av Karnevi - 23 oktober 2008 16:22

Svennis o Grip har bjudit in mig o alla andra boisare på 11 fika i klubbstugan på fredagar i fortsättningen. Jag tänker gå dit o nu hoppas jag att just DU också gör det!! Ta en paus i arbetet o kom upp till Torsbovallen. Trevligt sällskap utlovas, nybakat kaffebröd, heta rykten o en och annan gammal "fräckis" har Rune o Berra lovat o dra!!

Inte kan du gå miste om det här???



Av Karnevi - 22 oktober 2008 14:40

Den 11 augusti hälsade Tobbe mig välkommen till kansliet och vi sjönk ner i varsin soffa i klubbstugan med en kaffekopp i handen. Jag pekade med ena fingret på min splirrans nya Tottenham mugg, log lite lätt och sa något i stil med: "5-0 mot Roma igår, denna säsong kan bli grym!!". Det var Tottenhams åttonde och sista träningsmatch och man vandrade igenom försäsongen obesegrat!! Som en inbiten spurs fanatiker så får man lika säkert som att tomten kommer på julafton, alltid säga något i stil med "att nästa år, då j*klar" lagom till års skiftet. Men efter sommarens transferfönster kändes det dock positivt. Trots förlusterna av Keane/Berbatov. Nu skulle ju Modric, Dos Santos, Gomes och Pavlyuchenko bidra till det nya spurs och visa att guldet ifrån ligacupen ifjol bara var en början......

Men nu har vi kommit till slutet av oktober. Sju ligamatcher är spelade och Tottenham har tagit fjuttiga 2 poäng..... 2 poäng av 21 möjliga!! Och jag undrar hur mycket skall man behöva stå ut med????


Sen kan vi gå över till mitt andra lag. Norrlands stolthet.... Ja precis, GIF Sundsvall. För att hitta dom i den allsvenska tabellen så får man ju vända tidningen upp och ner. Ett sista hopp infann sig när Sören Åkeby tog över. Han om någon borde ju vara rätt man att hjälpa laget till rätt sida sträcket.

Men icke! Förlust senast mot Gefle och 3 viktiga poäng i botten striden bara försvann....


Men då är det ju så skönt att sitta och följa text-tv hemma på en tisdagskväll. Färjestad klarade ett "X" mot Frölunda!! Och att ett oavgjort resultat kan värma så otroligt mycket. Det satte sig som ett plåster på ett blödande knä. Nu hoppas vi bara att plåstret sitter kvar ett tag framöver och att det inte behöver bytas!!!

 /LW

Av Karnevi - 21 oktober 2008 08:53

Då var det äntligen gjort!! Igår kväll, tog sig 9 tappra killar ner till Polhem för att sparka igång kommande säsong. Undertecknad, som har legat på sparlåga sen derbyt i våras på stip (fast då i laget på fel sida älven) var en aning orolig inför dagsformen. Den sista tiden har mest gått åt till flytt, renovering av hus, "boa" inför familjens utökning och att fixa ärenden åt min hög gravida sambo. Rutinerat nog ställde jag mig i mål första 25 och murade igen totalt!! Sen var det dags, efter att dom andra sprungit av sig det värsta, så vågade man sig ut i gröten. Ett par kvicka ryck, några enkla vrickningar så var laget på 4+ mål och varenda muskel i benen hade krampkänningar.... Sista 45 var det mest "gå-fotboll".

Men oj vad gött det kändes att få komma hem och lägga sig i soffan!!!

Men inte lika gött att vakna upp idag. Vet inte när jag hade en sådan träningsvärk sist???

Tidigt imorses skulle vi iväg till mvc på (en sista?) kontroll. Vet inte vem som såg mest gravid ut, jag eller tjejen?? Vi gungade oss fram, hand i hand....


Av Karnevi - 20 oktober 2008 08:20

Veckorna går fort och hösten är här *suck*  Känns som en evighet tills gräsmattan ligger grön igen!!

Jag tänkte skriva lite om min första tid här på kansliet. Har nu jobbat här i snart 3 månader och jag får säga att jag trivs väldigt bra redan. Hade ju fördelen av att jag kände många runt om här sen tidigare. Den största omställningen för mig har vart, efter att ha jobbat på Strömslundsskolan i 4 år, där man har gått på ett fullsmäckat schema mellan 8-16.30 varje dag. Men nu så lägger man upp sina dagar och tider själv. Sen har man ju inget punktligt schema att gå efter utan det gäller att ta egna initiativ hela tiden. Det är väldigt svårt att planera in för mycket på en dag, för det blir aldrig som man har tänkt sig ändå.

Jag vet att det kommer ta tid att sätta sig in i allt, känns som att ett år skulle vara lagom innan man skulle känns sig riktigt "trygg". Men det är väldigt roligt och utvecklande och man lär sig av sina misstag.

Det som ligger närmast i tiden är att fixa allt till ungdomsavslutningen. Men också Mellandagscupen som kommer efter jul. Det blir den första riktigt stora utmaningen!!

/Lars W

Av Karnevi - 17 oktober 2008 08:24

Nu hoopas vi på att det går o kommentera inläggen oxå!!

Av Karnevi - 15 oktober 2008 15:14

Trollhättans BoIS egna blogg=)

Här kommer Tobbe o Jag försöka ge er alla intresserade dom senaste nyheterna och rykterna. Men också ge er, en inblick i hur en vanlig dag kan se ut för oss på kansliet......

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards