Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Nu kan jag inte tiga längre!

Av Karnevi - 19 november 2008 22:24

Det är med stor sorg, vemod och framförallt vrede jag kan konstatera att jag utsatts för en konspiration Ā Lá julius Caesar!! Framförallt via media och just i denna blog!!

Jag misstänkte direkt när jag kom hem att det inte stod rätt till. Det kryllade av paparazzis ute på gården. De var två killar, den ena från Stridsropet och den andre från Kalle Anka. Vad vill dom? Vad har jag gjort?Jag sticker, tänkte jag lite klurigt för mig själv. För sent, de hade redan sett mig. Det bombardemang av anklagelser spott och spe jag fick stå ut me! Allt detta på grund av ett litet FELKLICK på musen!!

Innan jag kommer till kärnan och Ni dömer mig, vill jag att Ni betänker detta.

Varför stack Kaj Pyttynen till Norge direkt efter nomineringen?? Till Norge förresten är inte Pyttynen finskt? Redan där tycker jag Ni kan börja fundera lite.

Varför har Björn data kurs med Rune och Berra under arbetstid i gamla kiosken? Luktar lite surt lång väg där. Ringde man hans mobil så sas det att han var i Stockholm på möte, njaaa Björn lite smartare trodde jag nog att du var.

Till sist, Bobbo min vän, du skall tydligen vinna till varje pris. Kosta vad det kosta vill. Så mycket smörgåstårtor du köpt på Oasen den sista veckan och sprungit runt med, bjutt till höger och vänster. Är det värt det? Varför har du gått i sakta fjät med fyra pannlampor på huvudet?

Jag själv skulle gå in och rusta på Bobbo men efter trycket märkte jag att jag inte alls rustat på Bobbo utan mig själv. Ack ve detta misstag!! Skall det kosta mig allt jag har kämpat för i 3 minuter, tänkte jag. Nej, Nej, Nej det får ICKE ske. Kort därefter skulle jag gå in och rösta på Bobbo, å vem kommer la inte in då då? Jo, just det Lars.

Lasse lille, jag visste att du skulle missförstå det hela. Å se, vad har du ställt till med? Det är nu upp till Er kära vänner att fundera och se på de klara bevis jag lagt upp med öppna, vakna och stängda ögon.

MVH Tobbe

P.S

Bobbo hade något vitt linne på sig på träningen i måndags, han sa att det var hans nattsärk. Björn har gått med ett tjockt rött rep runt magen nu i snart tre dygn. Han säger att han snart skall på repmöte. Kaj springer runt med en kaffekanna den lilla lediga tid han har när han inte raggar röster i Norge. Deras lag skall bli brasilian inspirerat i år och inte sumpa några målchanser, säger han

D.S

 
 
Ingen bild

Luciakommittén

19 november 2008 23:00

Som ni alla märker. Alla kandidater gör allt för att just dom skall få skruda fram med ljus i håret den 13 december. När man tror att alla medel är tillåtna är det tur att det finns en trygg och harmonisk luciakommitté med båda fötterna på jorden.
Ni kan vara lugna gått folk. Med den långa rutinen vi har så kan vi försäkra er att röstningen kommer att gå ärligt till!!

 
Ingen bild

Järnia Solna

19 november 2008 23:09

Vi sponsrar med en luciakrona avsedd för levande ljus. Kontakata bara solnajaern@telia.com!!

 
Ingen bild

Dom andra tre

20 november 2008 09:20

Tvi, ve och fasa. Vilket utspel från Tobbe!
Vi som med sanna ögon sett Tobbe stå hos Maggan och Rune för att mätas upp och få särken sydd. Tydligen har han sagt att han vill hå mycket spets och tyll, någon som Maggan flitigt antecknat. Rune ville helst att någon vindjacka från 79 kunde duga, men ICKE! Tobbe incisterar på skräddarsydd kollektion med tillhörande handväska från Dolce Gabana eller åtminstone från Prada.

 
Ingen bild

Karnevi

21 november 2008 08:17

Detta kom mig till känna under gårdagen signerat anonym:

Tänk vad snyggt med dig i särken (du kanske kan låna en av hon i kyrkan, den borde räcka över röva i alla fall!) med en pannkakstårta + ett fett stearinljus!

Skall man behöva ta detta som medmänniska!!

 
Ingen bild

Tärnor!?

21 november 2008 13:17

Finns det någon möjlighet att vara tärna? Jag och Zigge skulle vilja vara med. Vem vänder man sig till angående det här? Forza Karnevi!!

 
Ingen bild

Luciakommittén

21 november 2008 14:22

Lämna in era förslag på tärnor på den här bloggen eller mejla till luciakommitten@tbis.nu. Får vi in en del förslag så skall vi se vilka som får bli nominerade!! Vem är det mer än Zigge i dagsläget som är intresserad??

 
Ingen bild

Jämlikhet

21 november 2008 18:02

Hörde att Kerstin provar lösskägg, kan man få se en tomte månne i dessa omvända könsroller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karnevi - 8 augusti 2013 16:18

Ännu en ny morgon med doft av diesel och svett vaknade jag och Ollie upp till. Innan vi lade oss igår kväll såg vi till att allt var packat men ändå bad jag Ollie göra en översyn innan vi gick upp till frukosten.  - ja, sa han. Bollarna oh mina nya...

Av Karnevi - 1 augusti 2013 19:06

Micke Rosén ja?   Efter duschen plockade jag fram paddan och googlade lite på just detta namn. Jag fick fram att han var tränare för simmare i öppet vatten bl.a så nu var den gåtan löst. Jag tänkte gå ut fråga om de letat i Nissan som låg precis ...

Av Karnevi - 31 juli 2013 17:37

Jag vaknade tidigt även denna tisdags morgonen den 2:a juli. Jag valde att ligga kvar lite i den underbara sängen och lyssna på det fridfulla ljudet av lastbilar som lastar av varor till hotellet. Trots att fönstren varit stängda hela natten doftade ...

Av Karnevi - 30 juli 2013 20:35


Så nu stod vi här den lite regntunga mådags morgonen då det uret visade 08:00 1 juli 2013.Roger Lellen backade in den ny polerade SAABen på uppfarten. Han studsade ut som en för hårt stekt köttbulle ur förarsätet. Blicken var allvarsam och ansiktet s...

Av Karnevi - 28 juni 2013 15:30

Vad är det som är på väg att hända med min kära fotboll?? Ställer mig den frågan nästan dagligen när jag ser alltmer sammanslagna lag i de olika ungdoms serierna samtidigt som barnkullarna blir större och större. Har sedan den tid som pojk och juni...

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards