Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Karnevi - 9 juni 2013 21:15

Japp,

då var man kock också, inte Putte utan en riktig kock. Ni vet en sådan där liten tjock gubbe som kommer i rutiga byxor och stinker os! Min syster Angelica, lackan, startade upp Onsjö golfrestarung för några veckor sedan och det har varit ett djäkla tjohej innan man fick servera mat och den dryck som en rejäl golfare behöver efter 18 hål. 

Jag har alltid gillat att laga mat, vet Magnus Lext att man inte lagar mat om den inte går sönder, varför vet jag egentligen inte. Jag är inte speciellt estetisk av mig och jag har fruktansvärt svårt att anpassa mig efter tsk, ml och dl mått. Däremot kan jag säga att de jag serverat mat i det privata alltid tyckt att det varit gott, vågade väl inte säga något annat kanske. Hur som helst så stod jag där idag och det var gäster som betalade för det jag gjorde. Läskigt tyckte jag och jag lovar att jag synade varje tallrik som kom in om det var något kvar på den. Nu var det så att de flesta var helt barskrapade och en del hade lämnade lite sallad och potatis. Hur gött va inte de då? Att jobba där ute är avkopplande och roligt samtidigt som det inte finns utrymme för några misstag MEN det har väl förekommit. Minns första dagen då "någon" satt på koke korv på högsta temperatur och gått därifrån, När kunden sedan kom så var alla korvar spruckna. Jag och syrran la oss ner på golvet av skratt med tanken på vad han tänkte, " Secka kockar, de kan ju inte ens koka korv"! Nu sade han ju ingenting men jag fick ur mig att han kunde få två istället för en men svaret var att det inte gjorde något,"Det skall ändå malas ner i magen" var svaret.


Stod där en dag då det kom fram en äldre herre och frågade följande:

- Du ä la Tobbe va?

- Yes, det stämmer, svarade jag.

- Du va la göör bra i fotboll förut elle?

- Nja, det vet jag inte det får du höra med andra, blev mitt svar.

- Å nu e la du kock elle?

- Nej, jag är fotbollsansvarig i TBoIS och hjälper bara till.

- De va la synd de för annars hade vi kunnat kalla dig Torbjörn.

- Varför då, undrade jag+

- Jo, han Nilsson i IFK va ju kock oxå, Tobbe Nilsson!

Sedan gick han och småskrattade för sig sjäv vilket även jag gjorde. Denne man är inne och äter i stort sett varje dag efter detta även de dagar jag själv inte är där ute. Vilken underbar gubbe.


Fick frågan om vad som var jobbigast mellan mina olika jobb. på den frågan svarade jag Pass,  det går inte att jämnföras även om de ligger varandra väldigt nära på många sätt. Missar jag i mitt dagliga jobb att kalla domare så att de båda lagen står där utan domare så får jag nog enormt mycket kritik tillika här om vi inte serverar något som är gott nog. Ni som sett mitt skrivbord fattar nog inte hur jag får ihop det men jag har ett väldigt kontrollbehov och att saker skall bli gjorda på det sätt jag vill inklusive ordning och  reda. 


Jag är övertygad om att denna krog kommer att gå riktigt, riktigt bra under året oh det är bara att gratulera lackan!! Hon jobbar 15-17 timmar om dygnet just nu och jag är lite orolig över det!


Over and out!


Dj*ar, jag glömde funderingen/citatet.

" Vad kom först, Hönan eller ägget?


Bara en sådan sak!


Bra serve!


//


Tobbe


Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards