Direktlänk till inlägg 20 september 2010

En måndag i september!!

Av Karnevi - 20 september 2010 20:56

Hej! 

Välkomna till en vanlig måndag på Torsbovallen mitt september. Regn och rusk, dåliga planer och massor av barn,ungdomar och vuxna som vill spela fotboll. Tvungen att stänga av planer, ställa in träningar och flytta träningar till Edsborg. 

Ja, det är väl inte så man vill ha det i september, eller hur? September förr var ju en sensommar månad med allt vad det innebar. Sköna dagar med behaglig temperatur, kvällar som man kunde njuta av när solen gick ner bakom bergen trots att det blev en aning kyligt.Nu Regn och kyla, mörkt redan vid halv sju så all träning måste upphöra mycket tidigare än normalt. Visst har man gått på Vallen sent på kvällen och bara hört röster någonstans på planerna men då har det varit gött ute.

Måste ändå säga att jag tycker det är underbart att se våra fotbolls spelande killar och tjejer som inte bryr sig det minsta! Jag skall heller inte glömma våra ledares engagemang som är helt otrolig. Det är nästan som om det vore första träningen på gräs. Här läggs spelövningar, varianter och taktik upp för nästa år och jag måste säga att det är underbart.

Idag var det avslutning för nästa kull av Boisare. Barn och föräldrar trotsade regnet och kom till träningen, täääänk om den träningsviljan kunde sitta i när de blir äldre!! Efter träningen kom kanske det som var det bästa för de ovanstående. Festis, kaffe och bulle, får inte glömma det absolut viktigaste, diplom och tröja. För våra 05:or var det första gången det var utdelning och att se Hermansson be om en kram av alla barn var kanon. Det är sånt som skapar en harmoni av toner, vilket någon sjöng om i en schlagerdänga från nå´t årtal. Det är exakt så man skapar gemenskap och förtroende med barn och ungdomar, även med äldre spelare som spelar A-lag, jag vet jag har erfarenhet. Ett stort tack till alla ledare som ställt upp under ute säsongen och nu är Ni förtjänta av semester ett par veckor innan det drar igång inomhus. Vill också ge en stor BoIS kram till Fredrik Einarsson (Mv i A-laget), Daniel Bergendahl (A-lagets gigant) samt Zigge  Wahman ( J-tränare och mångsysslare) för de timmar de lagt ner, utan Er hade jag själv fått stå där och göra bort mig. Tack igen till ALLA!! Ni är guld värda för en förening som TBoIS..


Det närmar sig slutet av kanske en av de kortaste säsongerna jag varit med om i hela mitt fotbollsliv och det är 40 år. Allt tar ju bara slut inom kort. Varför kan vi inte ha ett levande Torsbovallen även under de mörka månaderna. Kommer att sakna Filar´n som undrar om kaffet är på, kommer att sakna den sociala biten med vuxna och barn, även om jag personligen kommer att ha massor att göra under de kommande månaderna så blir det ensamt att sitta där uppe. Därför vill jag få ett levande Torsbovallen, kom med förslag om hur vi kan få det så!!


Nu till det viktiga som återstår denna säsong. A herrar liksom A dam har i skrivande stund chans till kvalplats i respektive serie. P16 spelar en viktig DM match och det emot Lidköpings IF den 29:e september klockan 18.00 på Framnäs plastgräs i Lidköping. Hoppas verkligen att Ni gör det Ni kan för att stötta våra tjejer och killar under avslutningen. Vi behöver Er, föreningen behöver Er och Ni gör det för dessa spelares och föreningens skull.


Till sist en lite gåta. Den är inte lämplig för barn och Anders Åberg.


Vad kallar man en same som är homosexuell??

Bläddra ner!















Stjärtlapp...

Guud va tråkigt!!!

//

Tobbe

 
 
Ingen bild

Snow

21 september 2010 10:14

Kanske skylle bygga backe och snowboardlandskap på vallen i vinter? Eller varför inte ta upp den gamla fina idrotten backhoppning?

 
Ingen bild

Tobbe

21 september 2010 18:34

Absolut inget dumt förslag!! Så som det satsas på minoritets sporter i den här stan. Hade annars fortsätta bygga på vår Skatepark men som tur var löste kommunen det för mig!

 
Ingen bild

Bandy

22 september 2010 10:37

Kanske har större chans hos kommunen om vi anordordnar bandyverksamhet under vinterhalvåret. Frys upp A-plan och vips så har vi väl en Arena Torsbo.

 
Ingen bild

Staffan stalledräng

22 september 2010 20:10

Men Tobbe, nu när vi går mot vintern o julen så ligger du väll i sångträning inför Lucia??!!

 
Ingen bild

JoDu

24 september 2010 20:43

Tycker inte det är lämpligt med en sådan historia på denna blogg,Tobbe. vådå bläddra ner?

 
Ingen bild

Pigg

2 oktober 2010 16:25

Kanske man skulle byta ut de mossiga gubbarna på kansliet?

 
Ingen bild

Besserwisser

8 oktober 2010 19:37

Är gåtan i linje med TBIS värdegrund: "...respekt för individen oavsett, kön, religion, hudfärg eller sexuell läggning"?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karnevi - 8 augusti 2013 16:18

Ännu en ny morgon med doft av diesel och svett vaknade jag och Ollie upp till. Innan vi lade oss igår kväll såg vi till att allt var packat men ändå bad jag Ollie göra en översyn innan vi gick upp till frukosten.  - ja, sa han. Bollarna oh mina nya...

Av Karnevi - 1 augusti 2013 19:06

Micke Rosén ja?   Efter duschen plockade jag fram paddan och googlade lite på just detta namn. Jag fick fram att han var tränare för simmare i öppet vatten bl.a så nu var den gåtan löst. Jag tänkte gå ut fråga om de letat i Nissan som låg precis ...

Av Karnevi - 31 juli 2013 17:37

Jag vaknade tidigt även denna tisdags morgonen den 2:a juli. Jag valde att ligga kvar lite i den underbara sängen och lyssna på det fridfulla ljudet av lastbilar som lastar av varor till hotellet. Trots att fönstren varit stängda hela natten doftade ...

Av Karnevi - 30 juli 2013 20:35


Så nu stod vi här den lite regntunga mådags morgonen då det uret visade 08:00 1 juli 2013.Roger Lellen backade in den ny polerade SAABen på uppfarten. Han studsade ut som en för hårt stekt köttbulle ur förarsätet. Blicken var allvarsam och ansiktet s...

Av Karnevi - 28 juni 2013 15:30

Vad är det som är på väg att hända med min kära fotboll?? Ställer mig den frågan nästan dagligen när jag ser alltmer sammanslagna lag i de olika ungdoms serierna samtidigt som barnkullarna blir större och större. Har sedan den tid som pojk och juni...

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards