Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Karnevi - 23 juni 2009 16:50

- Vad säger du Lasse? Ska vi på semester? Bara vi tre?!! Utbrast Maria.

- Nja, nu är det ju inte riktigt så enkelt, svarade jag.

- Hur menar du med inte så enkelt? frågade hon oroligt.

- Du får se gumman, svarade jag med myndig och tryggande röst. Jag skall ta mig en tur ner till resebyrån och se om pappa kan fixa något åt er.

Sagt och gjort, jag betade av resebyrå efter resebyrå, snokade lite här och snokade lite där. Tyvärr utan något resultat. Trött och övergiven efter en lång dag kom jag åter hem vid 13- tiden. Besviken över att jag inte hittat något kände jag mig lite orolig för att gå in.

-Hej, sa Maria, har du hittat något?

- Självklart, sa jag. Men jag behöver sitta lite vid internet för att få det hela klart.

Efter att ha tillbringat en eon av tid vid datorn hittade jag äntligen rätt.

-Hit skall vi åka! utbrast jag tyst för mig själv.


Det skulle bli rätt dyrt för mig, Maria och lillan att åka själva så jag måste få någon mer att åka med. Det första namnet som dök upp var Karnevi, men nja hon ville ju inte att han skulle vara med. Jag gick systematiskt igenom alla namn:

Någon av Owe, Freddan, Berra, Disko Kaj? Nä, vi behöver nog vara fler för att resan skall gå ihop, tänkte jag.

Vad har vi då för förslag tro?

 Maggan å Rune? Nja, de hade nog tagit hand om lillan hela resan men jag vet inte.

Åberg och Eje? De skulle nog kunna hålla ner utgifterna på ett bra sätt men det skulle nog bli tråkigt på ett sånt här ställe.

Ivarsson och Nilsson då? Ett perfekt förslag!? Nä, det skulle nog bara bli hamburgare varje dag.

Till slut kom jag på det!! Dom här skall med.

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards