Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Info om resan 1

Av Karnevi - 27 juni 2009 19:08

Lugnet före stormen. De riggar i ordning för en ny dag!! 


Helgen i Ullared var omtumlande och då menar jag verkligen omtumlande!

 Kö in, Undrar ni? Jag kan lugnt säga att det var kö in MEN som VIP på campingen hade vi företräde samt kaffe och kaka. Jag beslöt mig för att Maria hade ätit så mycket till frukost så jag tog hennes Brownie. Glatt vinkade jag till tjejerna i kassa 5 vilka log sött tillbaka.

- Ja, tänkte jag. Man är lite kung här nere tror jag//.


 

Jag kan väl erkänna att jag inte sov i stugan vi hyrt utan jag valde att glida ner med SAABen till Tylösand och Perras hotell, jag kallar honom så, Per Gessle alltså. Efter att ha avnjutigt en under bar Sjötunga Walevska å en flaska vitt drog jag mig tillbaka till min balkong som vätte mot det underbara havet och solen var på väg ner.

- Kunde det bli vackrare? Sa jag för mig själv. Underbart! Synd att inte Maria och lillan kan vara med. De hade valt att sova på den femstjärniga campingen. Jag är dock övertygad om att de har det underbart i stugan. Efter att ha suttit och hört bruset från havet och Gyllene Tider ett tag valde jag att gå och knyta mig.

Jag hoppade i sängen men vilken besvikelse!! Det fanns bara tre kuddar och alla var förmodligen gjorda av icke äkta dun!!

-          Jag kommer aldrig att kunna somna med dessa kuddar! Skrek jag ut i rummet. Det kommer att bli en sömnlös natt, tänkte jag. Sedan föll jag i något som kan kallas koma. Konstigt tycker Ni som läser men jag som upplevt denna låååånga dag tycker det är naturligt.


Efter en bastant frukost med allt vad det innebär ställde jag in GPS:n på Ullared. När jag kom fram satt alla samlade utanför stugan men de såg lite hängiga ut.

- Du skulle ju komma innan klockan 8, sa Maria. Nu är klockan tjugo minuter i ett, vad har du gjort?

- Trafiken gumman! Förstår du inte hur mycket trafik det är en sådan här dag?

- Inte har det väl varit så lång kö? Sa Maria och tittade med sina underbara ögon.

-Nä, gumman. Jag åt lite frukost på en tapp. Det blev en korv i papper med lite vatten, sa jag.

 

Barna var utvilade så även jag, tycker dock att de andra tre ser ovanligt trötta ut. De var nog uppe till sent inatt? Lyllosar som fick sova i en stuga med riktiga kuddar istället för de jag fick, tänkte jag och blev lite små irriterad.

 

Nu tillbaka till verkligheten för det är nu fighten börjar. Hade tagit med mig ett hemmagjort knogjärn som kanske skulle komma till pass en sådan här dag? Alla hade tagit på sig klassbollen tröjorna jag lånat vilket gjorde att vi kände oss som en enhet. Tycker att det var snyggt när vi gled in på GeKås. Vi kunde inte matcha varandras byxor då jag hade de senaste från Umbro som inte kommit ut på marknaden än men de andra var snygga i A-lagets nya Umbro byxor. Vi beslöt oss för att dela upp oss i fem gäng som skulle scanna affären.

- Fem stycken? tänkte jag. Vi är ju bara fyra vuxna.

Jag tittade mig ivrigt omkring, Är svärmor eller svärfar här? Till slut kom jag på att när man är VIP så får man med sig en Shopping Helper. Det innebär att han får en egen vagn och lista över diverse inköp och sedan handlar han det bästa han hittade och sedan sållar man bort det som inte passade. Vi fick ju naturligtvis Jean-Pierre! Den dyraste de hade i butiken men vadå, det är semester en gång om året så varför inte?

 

Två timmar har gått och jag är helt slut! Två paket gladpack och fyra paket aluminiumfolie samt ett par handskar till Owe var det jag hade funnit. Hade försökt att komma in till barnkläderna men trots att jag använde knogjärnet fick jag retirera. Vilka hemska kärringar det finns! Arslen! När jag skulle titta på strumpor och trosor till Lillan fick jag ett fett arsle i ansiktet från en kvinna? Från småland, tror jag. Hon sa till mig att jag skulle fylla på med varor istället för att ligga här och smita från arbetet.

- Vad säger du, frågar jag!

- Ja, du har ju en tröja på dig som alla säljare har, så jobba på!

Förskräckt tittade jag mig omkring, alla hade röda klassbollen tröjor som jobbade här.!!

 

Hur skall det sluta???

 
 
Ingen bild

Bersa

7 juli 2009 09:47

Underbart Larsa!! Så skall dom tas. Trevlig fortsatt semester.

 
Ingen bild

Haakon

7 juli 2009 15:36

Jag var också på Tylösand men jag såg dig inte.Fortsätt och skriv, saknar del 2 av infon. Du pratade om flyg, kommer det en resa till?? Svara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karnevi - 8 augusti 2013 16:18

Ännu en ny morgon med doft av diesel och svett vaknade jag och Ollie upp till. Innan vi lade oss igår kväll såg vi till att allt var packat men ändå bad jag Ollie göra en översyn innan vi gick upp till frukosten.  - ja, sa han. Bollarna oh mina nya...

Av Karnevi - 1 augusti 2013 19:06

Micke Rosén ja?   Efter duschen plockade jag fram paddan och googlade lite på just detta namn. Jag fick fram att han var tränare för simmare i öppet vatten bl.a så nu var den gåtan löst. Jag tänkte gå ut fråga om de letat i Nissan som låg precis ...

Av Karnevi - 31 juli 2013 17:37

Jag vaknade tidigt även denna tisdags morgonen den 2:a juli. Jag valde att ligga kvar lite i den underbara sängen och lyssna på det fridfulla ljudet av lastbilar som lastar av varor till hotellet. Trots att fönstren varit stängda hela natten doftade ...

Av Karnevi - 30 juli 2013 20:35


Så nu stod vi här den lite regntunga mådags morgonen då det uret visade 08:00 1 juli 2013.Roger Lellen backade in den ny polerade SAABen på uppfarten. Han studsade ut som en för hårt stekt köttbulle ur förarsätet. Blicken var allvarsam och ansiktet s...

Av Karnevi - 28 juni 2013 15:30

Vad är det som är på väg att hända med min kära fotboll?? Ställer mig den frågan nästan dagligen när jag ser alltmer sammanslagna lag i de olika ungdoms serierna samtidigt som barnkullarna blir större och större. Har sedan den tid som pojk och juni...

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards