Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Info om resan del 2

Av Karnevi - 28 juni 2009 16:20

Fick ligga i bilen inatt då jag kände att jag inte hade tillräckligt med backup för att sova hos Perra. Pjuuu, jag vaknade med ett Pjuuu. Det är varmt, vansinnigt varmt! Vaknar i bilen eftersom jag var tvungen att kolla AC:n då alla andra valde att lägga sig i en god säng med lite griniga barn som håller på hela natten. Alla satt utanför stugan när jag vaknade med en huvudvärk som inte var av denna världen. Hela natten hade jag drömt om de monsterliknande kvinnorna som förföljde mig under gårdagen med sitt eviga tjat om storlekar för yppiga och fullvuxna kvinnor. Gå till tältena på cirkusavdelningen hade jag tänkt svara men sa vänligt och med bestämd röst:

- Ja, vänta lite skall jag springa in på lagret och kolla.

 

Det var ju semester det här, eller? Jag slet som en slav tills jag hörde mitt namn i högtalarna.

- NEJ!! Jag har inte lagt mitt kort i femmans kassa och nu står säkert Maria där och skall gå ut. Raskt sprang jag till kassa nummer fem och mötte min älskade! Svetten dröp av mig och hon frågade:

- Var är din vagn Lasse? Har du inte handlat något till oss?

- Jo, gumman. Men när de ropade efter mig så lämnade jag vagnen och sprang hit. Min vagn är överfull av överraskningar till dig och lillan.

 

Jag väcktes upp ur mina tankar av Maria som frågade:

- Lasse! Skall vi inte gå in snart? Du har ju ditt kort kvar där inne och din vagn hittar vi säkert om vi är tidigt ute.

 - Jag är färdig när Ni är det, svarade jag.

Dagens klädsel var inte klassbollen tröjor utan idag hade vi på oss de svenska färgerna. Jag hade min snygga outfit från Svenska landslagets fotbollsskola men de andra fick några överblivna t-shirts från samma skola. Mina kläder satt som en smeck men de andras tröjor kanske var för små trots allt. Idag kände jag mig starkare än någonsin, det kommer att bli en strålande dag på GeKås!!

 

Jag kan lugnt säga att det var kö in MEN som VIP på campingen hade vi företräde samt kaffe och kaka. Jag beslöt mig för att Maria hade ätit så mycket till frukost så jag tog hennes Brownie. Glatt vinkade jag till tjejerna i kassa 5 vilka log sött tillbaka.

- Ja, tänkte jag. Man är lite kung här nere tror jag.

De som besökte GeKås idag var ungefär de samma som under gårdagen och alla var trevliga mot mig.

- Titta!! Där kommer Lars med familj, han är till och med här på sin lediga dag. Det fick jag höra av många när vi strosade runt i butiken. Min vagn hittade vi inte men oj vad roligt vi hade!!

Efter att ha gått runt affären tio varv sa jag till Maria:

- Nu får det vara bra, jag skall prova engångsgrillarna vi köpte. Har du köpt kol och tändvätska till dom så kommer det att bli en kanonkväll med Lars som grillmästare!!

- Ja! gubben. Allt är inhandlat och klart enligt min lista. Hur är det med din?

Snabbt kollade jag på min lista. Handskar till Owe, haklapp till Karnevi och klädnypor till Smygar´n. Japp allt var klart!! Djäklar! Jag har glömt plast och ugnsfolie. Vad det gäller mina egna inköp väljer jag att hålla det för mig själv. Jean-Pierre hade Maria bett dra åt h-e under gårdagen så hans lista behövde vi inte bry oss om.

 

Äntligen i stugan igen och innan vi åker hem lär det bli en rillfest här som heter duga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karnevi - 8 augusti 2013 16:18

Ännu en ny morgon med doft av diesel och svett vaknade jag och Ollie upp till. Innan vi lade oss igår kväll såg vi till att allt var packat men ändå bad jag Ollie göra en översyn innan vi gick upp till frukosten.  - ja, sa han. Bollarna oh mina nya...

Av Karnevi - 1 augusti 2013 19:06

Micke Rosén ja?   Efter duschen plockade jag fram paddan och googlade lite på just detta namn. Jag fick fram att han var tränare för simmare i öppet vatten bl.a så nu var den gåtan löst. Jag tänkte gå ut fråga om de letat i Nissan som låg precis ...

Av Karnevi - 31 juli 2013 17:37

Jag vaknade tidigt även denna tisdags morgonen den 2:a juli. Jag valde att ligga kvar lite i den underbara sängen och lyssna på det fridfulla ljudet av lastbilar som lastar av varor till hotellet. Trots att fönstren varit stängda hela natten doftade ...

Av Karnevi - 30 juli 2013 20:35


Så nu stod vi här den lite regntunga mådags morgonen då det uret visade 08:00 1 juli 2013.Roger Lellen backade in den ny polerade SAABen på uppfarten. Han studsade ut som en för hårt stekt köttbulle ur förarsätet. Blicken var allvarsam och ansiktet s...

Av Karnevi - 28 juni 2013 15:30

Vad är det som är på väg att hända med min kära fotboll?? Ställer mig den frågan nästan dagligen när jag ser alltmer sammanslagna lag i de olika ungdoms serierna samtidigt som barnkullarna blir större och större. Har sedan den tid som pojk och juni...

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards