Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Karnevi - 23 mars 2010 22:00


Likt björnarna vaknar ur sitt ide vaknar också bloggen upp ur sin vinterdvala. Sitter vid datorn efter en härlig dag på jobbet. Det är hektiskt nu vill jag lova! Vi ligger cirka 1-2 månader efter i planering då VFF dragit ut på seriesammansättningen å det grövsta. Detta innebär att jag tvingas lägga Pojkar Div I-III-V-VII-VIII-IX och XI samt Flickor Div II och 5 på 10 dagar. Sedan är det möten var kväll så nog finns det att göra alltid. Det kanske inte verkar så farligt men om man betänker att det är 8-12 lag/serie och att man måste kanske ringa i snitt 5 samtal till var förening innan man kommer till rätt kontaktperson för det första, sedan kan de inte lämna svar på när vi kan spela hos dom för att de har inte fått sina tider av klubben än. Jag kan tala om att det är ganska segdraget och oerhört pressande/tidsödande.  


Det börjar röra på sig uppe på Vallen vill jag lova. Igår var det sko kväll för Herr/Dam och idag har det varit kostföreläsning med vår eminente fysiolog/kostexpert Mattias "Morto" Ahlström, hoppas bara att han räknat rätt på kalorierna så säsongen blir bra för de killar som satt och lyssnade. Man vet i och för sig vem man skall skylla på om det inte går bra!


Snön har börjat smälta på våra domäner och jag upptäcker till min förskräckelse att vi drabbats av snö/gräsmögel!! I värsta fall kommer vi inte ha ett grässtrå på våra planer under hela våren, vilket vore förödande.

Träningsmatchandet har kommit igång så smått och då framför allt bland de äldre lagen. Vårt damlag, som det blivit riktigt stabilt runt om och många tjejer som vill vara med i klubben har blandat och gett lite under de första matcherna. Tyvärr torskade TBoIS mot Floby i DM. Enligt såväl tränare som spelare så var man inte nöjd över sin egna prestation. Jag tycker dock att det är serien som är viktigast och de nya tränarna Fredrik Andersson och Johan Engström har nog något riktigt bra på gång!!

Vad det gäller herrarna så ser det ut som om Honda/Bobbo/Zigge/Morgan och Morgan fått killarna att inse att fotboll är roligt, om man är tränad. Idel segrar har det blivit för herrarna, vi har slagit flera Div IV lag och den mest meriterade kom i DM mot förra årets seriesegrare IFK Emtunga. Nu väntar IFK Trollhättan igen på Annandag Påsk. Här får vi heller inte glömma den "eminente" som jag nämnde i början, Morto. Han har infört en helt ny träningsform för killarna. Vissa kallar de tabba men jag tror det heter Tabatha? Morto kommer att vidareutveckla träningen till ren fotbolls fysioligi och det skall bli intressant att följa.


Åkte med P-01 till Alingsås i söndags och jag måste bara få säga:

FOTBOLL ÄR UNDERBART I ALLA FORMER OCH PÅ ALLA NIVÅER!!! 

Ni som har tid och lust kan läsa ett litet sammandrag från söndagen på vår hemsida. Man går in på lagen, klickar på P-01 – lag information och vilken härlig dag som står till höger. Nu é dé gonatt!!

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards