Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Karnevi - 31 mars 2010 22:45

Efter en hektisk dag på Vallen med ett väldigt givande U-ledarmöte kommer jag hem och knäpper på TV-apparaten. Det som visas på min TV är Arsenal - Barcelona!! Vilken fotboll det bjöds på och vilka spelare! Kan säga att de första 45 minuterna är det bästa jag sett sedan Italien-Brasilien i VM 1982!!


Ett Barcelona som behärskar allt utan att för den skull förringa "Hondas" Arsenal men det var klasskillnad. Rörlighet, pasningsspel, individuella prestaioner samt en press som inte finns. Man möter alltså ett Arsenal på hemmaplan och har ett bollinnehav i 1:a med 71% mot 29%. Personligen tycker jag det kunde stå 2,3-0 till Barca efter de första 25 minuterna. Tycker även det var härligt att se Ibra i spelform igen. Roligt att han fick göra 2 mål, tyvärr räckte det inte till seger efter två Arsenal mål sista 20 min. Måste dock ställa mig tveksam till straffen men jag fick ju se reprisen och inte domarna.

Några saker att ta med sig ner till våra ungdomslag samt att träna på är, passningsspelet och första touchen som är enorm i det tempo som de spelar i. Titta på Messi hur nära han har bollen hela tiden i hög fart, fantastiskt!! Pedro, en ung kille som behärskar spel med båda fötterna vilket världens bästa expert, Glenn Strömberg, också påpekade vid ett flertal tillfällen.

Att det till slut blev oavgjort speglar inte matchen i mina ögon då jag tyckte Barca var överlägsna. Möjligtvis visade Gourdiola en signal till spelarna när han bytte ut Zlatan i matchen mot vad jag tycker en hyllning för Henry! Walcotts inhopp var ju lyckat för The Guners. Nog om den matchen.


Vad har hänt under veckan då på Vallen? Jag lägger matcher och Lars jobbar med sitt sedan har vi tvätt och ta bort hundskit som prioritet 1. Våra gräsplaner är nu helt snöfria och det vete tusan om det inte kan bli grästräning bra mycket tidigare än jag spekulerade i, slutet av Maj. Vidare kan jag meddela att Pucken inte mår bra, jag får kicka mellan 7-9 gånger innan den startar!! Har Ni någon "doktors" lösning på detta maila gärna mig. Har bytt tändstift (bara som en parantes).


På fredag har vi den årliga sillsexan och jag måste säga att jag är lite besviken på deltagarantalet. Här försöker vi göra något roligt för alla medlemmar i klubben och så är det ju bara jag och Lars som är anmälda. Kan i å för sig vara roligt att träffa varandra i en annan miljö men va tusan, vi ser ju varandra dagligen och jag tror inte en sellebete och ett ägg skulle göra det roligare.


Skämt å sido så är det ca: 35 anmälda men vi saknar massor av damspelare och Herrspelare!! Även övriga medlemmar har varit dåliga på att nappa på det här, skärpning!! Vi skulle behöva hjälp med att steka prinsekörv och köttbular samt att ställa fram allt på fredagen så är Ni intresserade så kontakta Lars på info@tbis.nu.


Till sist en lite historia:

Två norska flygare hade en dröm att flyga till solen.

Då sade den ene norrmannen:

- Blir det inte för varmt att flyga dit?

Den andre svarade:

- Gör du dig till eller är du så dum? Vi flyger ju på natten naturligtvis!

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards