Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Vilken STOR klubb vi är

Av Karnevi - 30 mars 2010 07:30

Har jobbat som en liten myra under ett tag nu! Vadå? undrar Ni. Ni Fotbollsansvariga  har väl inget att göra!?

Jo då! Visst har vi att göra!

Pratat mycket med mina kollegor i stans föreningar och jag kan säga att de ligger långt efter TBoIS. Sägas skall också att det i stort sett bara TBoIS, TFK och Skoftebyn som har en och samma som sköter matcherna.

Jag är klar med alla 11-mannalag så jag har bara Div XII-XIII-XIV-XV-XVI-XVII pojkar samt div. IX och X kvar!!

Att vi har så många ungdomslag i spel är underbart men det komer också att kräva en del av alla ledare att foga sig till de ytor och omklädningsrum de får. Hoppas verkligen vi kan hjälpa varandra där!


Nog om det. För två veckor sedan trodde jag aldrig att vi skulle kunna spela fotboll på Vallen under Maj, men nu så verkar det klart bättre. Det är snöfritt på A och C plan. Jag vet att alla vill på gräs så fort som möjligt men här har föreningen en klar policy och det är att vi går från våra A-lag och nedåt.

Slut för idag men som Sjunnesson sa:

Snart är det varmt och skönt och massor av aktivitet på Vallen!!


En liten historia:

Tre norrmän var ute och gick plötsligt så såg de ett spår.
- Jag tror det är älgspår, sa den förste.
- Nej, jag tror det är harspår, sa den andre.
Den tredje han inte säga något innan de blev påkörda av tåget...

//

TK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karnevi - 8 augusti 2013 16:18

Ännu en ny morgon med doft av diesel och svett vaknade jag och Ollie upp till. Innan vi lade oss igår kväll såg vi till att allt var packat men ändå bad jag Ollie göra en översyn innan vi gick upp till frukosten.  - ja, sa han. Bollarna oh mina nya...

Av Karnevi - 1 augusti 2013 19:06

Micke Rosén ja?   Efter duschen plockade jag fram paddan och googlade lite på just detta namn. Jag fick fram att han var tränare för simmare i öppet vatten bl.a så nu var den gåtan löst. Jag tänkte gå ut fråga om de letat i Nissan som låg precis ...

Av Karnevi - 31 juli 2013 17:37

Jag vaknade tidigt även denna tisdags morgonen den 2:a juli. Jag valde att ligga kvar lite i den underbara sängen och lyssna på det fridfulla ljudet av lastbilar som lastar av varor till hotellet. Trots att fönstren varit stängda hela natten doftade ...

Av Karnevi - 30 juli 2013 20:35


Så nu stod vi här den lite regntunga mådags morgonen då det uret visade 08:00 1 juli 2013.Roger Lellen backade in den ny polerade SAABen på uppfarten. Han studsade ut som en för hårt stekt köttbulle ur förarsätet. Blicken var allvarsam och ansiktet s...

Av Karnevi - 28 juni 2013 15:30

Vad är det som är på väg att hända med min kära fotboll?? Ställer mig den frågan nästan dagligen när jag ser alltmer sammanslagna lag i de olika ungdoms serierna samtidigt som barnkullarna blir större och större. Har sedan den tid som pojk och juni...

Presentation

Omröstning

Vem gjorde det snabbaste målet genom VM historien i fotboll?
 Hassetuta ( äldre bror till Batistuta)
 Batistuta
 Pia Sundhage
 Hakan Sukur
 Yngve Leback
 Theo Walcott
 Bobby Moore
 David Bekham
 Lloyden

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards